Rodzaje dowodów społecznych, które mogą być wykorzystane digital marketingu.

Total
0
Shares

Przyjrzyjmy się różnym rodzajom dowodów społecznych, które możesz wdrożyć w swojej strategii marketingu cyfrowego.

Oceny.

Jest to miecz obosieczny, ponieważ jeśli dajesz swoim klientom opcję oceniania swoich produktów lub usług, musisz być bardzo pewny, że twoi odbiorcy kochają to, co robisz. Oceny mogą być przyznawane od 1 do 5, z gwiazdkami, a także mogą być uzupełnione o recenzje i opinie innych klientów. Kiedy szukasz restauracji do jedzenia i widzisz ludzi szalejących o niej online i dających jej 5 gwiazdek, jesteś sprzedany, prawda?
Nie musisz się bać, że ktoś zostawi mniej dobrą recenzję Twojego produktu i/lub usługi. Oczywiste jest, że nie wszyscy będą Cię lubić, albo możesz się mylić.  Ważne jest to, że wiesz, jak zarządzać reakcją. Klienci doceniają też szczerość i naturalność w jej pokazywaniu.

Statystyka i dane.

Liczby mają duży wpływ na nasze procesy myślowe. Mówimy o liczbie followersów, odtworzeń, subskrybentów bloga czy kanału streamingowego, liczbie osób, które już kupiły ten produkt itp. Kiedy użytkownik widzi profil z dużą liczbą followersów na portalu społecznościowym, ma tendencję do myślenia, że jest to odpowiednie konto.

Jest to główny powód, dla którego followersi lub subskrybenci dowolnego profilu, lub kanału są wyświetlani tak widocznie. A jeśli mówimy o liczbie osób, które już kupiły ten produkt, który Twój klient ma zamiar nabyć, to one również pozytywnie wpływają na jego decyzję zakupową.

Wzmianki na portalach społecznościowych.

Choć prawdą jest, że referencje od zadowolonych klientów są bardziej wiarygodne niż słowa samej firmy, prawdą jest również, że referencje te mogą sprawiać wrażenie, że zostały zmanipulowane. Prawda jest jednak taka, że ta tendencja drastycznie spada.

Czasami naturalna rozmowa w mediach społecznościowych z odpowiedziami klientów, w której opowiadasz o usługach lub markach, może wygenerować znacznie większe zaufanie użytkowników. Może to być poza Twoją kontrolą, ale jeśli masz model biznesowy, który przemawia do Twoich obecnych klientów i sprawia, że są szczęśliwi, rozmowy w mediach społecznościowych prawdopodobnie będą się odbywać w sposób naturalny.

Opinie.  

Rozumie się samo przez się, że firma powinna mówić o tym, jak bardzo jest wykwalifikowana i jak dobrze radzi sobie przed opinią ogólną. Ale właśnie te dowody po części dyskredytują Twoje argumenty, bo przecież nikt nie będzie źle mówił o swojej działalności. Jednak gdy słowa te pochodzą od klienta wiarygodność jest znacznie większa. Poproszenie o referencje od zadowolonych klientów i umieszczenie ich na swojej stronie internetowej zmienia wrażenie, jakie robisz na potencjalnych nowych klientach. Pomyślą “skoro ten klient tak się czuł, to ja też chcę wynająć tę usługę”.

Rekomendacje influencerów.

Influencerzy to osoby, które wpływają na zachowanie dużej grupy ludzi. Stworzyli oni wokół swojej persony społeczność ze względu na swój charakter, budowę ciała, umiejętności itp. Kiedy więc przemawiają, ich społeczność słucha ich i stara się upodobnić do nich poprzez korzystanie z tych samych produktów lub usług, o których mówią. A jeśli mówią o produkcie Twojej firmy, to jest bardzo prawdopodobne, że ich sprzedaż wzrośnie.

Zalecenia ekspertów.

Poza tym, co mogą powiedzieć o Tobie influencerzy, którzy często są opłacani przez marki za polecanie produktów, czasem lepiej jest mieć swoją markę w ustach eksperta w danej dziedzinie. Ktoś, kto rekomenduje Twoją firmę poprzez opinię opartą na obiektywnych argumentach.

Posty na blogu.

Jeśli skłonisz stronę referencyjną w Twoim sektorze do zrobienia wpisu na blogu mówiącego o Twojej marce, Twoich produktach i/lub usługach ze szczegółowymi informacjami, niezdecydowani użytkownicy, którzy go przeczytają, będą nieco bliżej wyboru Ciebie.

Relacje medialne.

Jeśli Twoja firma pojawia się w mediach cyfrowych, w prasie, radiu lub telewizji, wzmacnia to Twój wizerunek i autorytet jako marki.

Podsumowanie.

Dowód społeczny to bardzo skuteczna strategia marketingowa, dzięki której możesz zbudować zaufaną markę. Nie da się być lubianym przez wszystkich, ale ważne jest, aby być lubianym i zdobyć tych, którzy naprawdę się dla Ciebie liczą: Twoją buyer persona. Poza tym, jeśli zapewniasz dobrą obsługę i oferujesz wysokiej jakości produkty w swojej firmie, w końcu nagroda przychodzi w postaci dobrych ocen od klientów.

You May Also Like