Rodzaje merchandisingu? Jakie są zalety tej strategii marketingowej?

Total
0
Shares

Celem tej techniki sprzedażowej jest “uwodzenie” w strategiczny i dokładnie przeanalizowany sposób, aby nakłonić nas do zakupu. Aby działała ona prawidłowo, konieczne jest stworzenie odpowiedniego otoczenia, które ma swój cel, z idealnym oświetleniem, a czasem nawet z zapachami, które mogą wywoływać określone wrażenia.

Merchandising to naprawdę jeden z najpełniejszych sposobów sprzedaży, który ma na celu nie tylko skłonienie użytkownika do zakupu, ale także sprawienie, że będzie pamiętał, gdzie kupił produkt lub usługę i wróci, jeśli będzie potrzebował kolejnego przedmiotu, dzięki czemu poczuje autentyczne doświadczenie.

Czym jest merchandising?

Merchandising jest techniką marketingową, która ma na celu zachęcenie do sprzedaży produktów i usług, zarówno na stronie internetowej, jak i wewnątrz i na zewnątrz fizycznego punktu sprzedaży, poprzez rozwój działań, które stymulują zakup przez klientów.

Przy tej strategii celem jest oddziaływanie na klienta poprzez strategiczne umieszczenie produktów w określonym miejscu fizycznym lub wirtualnym, co udaje się przekazać emocję lub filozofię życia, która nie byłaby kompletna, gdyby użytkownik nie zakupił danego artykułu lub usługi.

Podobnie wszystko to predysponuje potencjalnego klienta pozytywnie, w środowisku perswazyjnym i w otoczeniu wartości, które marka stara się przekazać, dzięki czemu konwertuje on w bardziej atrakcyjny i prosty sposób.

Dodatkowo, zastosowanie tej techniki w Twoim biznesie, e-commerce czy projekcie, da Ci możliwość stworzenia większej ilości okazji do tego, aby Twoi klienci czuli się komfortowo z Twoją marką i preferowali Twoje produkty lub usługi nad produktami, lub usługami konkurencji, kiedy tylko będą potrzebowali czegoś związanego z tym, co oferujesz.

Jakie są zalety merchandisingu?

1. Możliwość uzyskania wzrostu sprzedaży.
2. Skrócisz ludziom czas niezdecydowania przy wyborze tego, co kupić.
3. Będziesz mógł pobawić się elementami, które sprzedają się słabiej i wkomponować je w platformy lub landing pages, które rzeczywiście mają więcej wyjść lub ruchu od użytkowników.
4, Wygenerujesz więcej decyzji zakupowych u swoich klientów.
5. Twoja strona będzie bardziej atrakcyjna i przyjemna dla odwiedzających i pracowników, ponieważ będzie zawierać więcej elementów wizualnych, które przyciągają ich uwagę.
6. Umieścisz nazwę swojego sklepu “na ustach wszystkich”, zwiększając tym samym liczbę poleceń.

Jakie są rodzaje merchandisingu?

Wizualny.

Produkt jest eksponowany przed klientem, w gablocie lub na wystawie wewnątrz sklepu. Umieszcza się ją w taki sposób, że nie można się oprzeć, aby poszli i zobaczyli ją, dotknęli, a nawet wypróbowali, aby w końcu ją kupić/zakontraktować. Czasami można wykorzystać plakaty lub półki z przyciągającą wzrok grafiką, aby jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę. 

Emocjonalny.

Tutaj gramy z emocjami konsumenta, czyli gdy osoba wejdzie do sklepu, odbierze przyjemne, czyste otoczenie, z uporządkowanymi i dobrze ułożonymi ekspozycjami. Podobnie personel pracujący na miejscu będzie bardzo uważny i uprzejmy, aby klient czuł się zadowolony. W ten sposób klient, który nie ma zamiaru kupować, będzie chciał dłużej pozostać w środku miejsca, co zwiększa czas ekspozycji tego przed przedmiotami, dzięki czemu można zmienić zdanie i w końcu kupić.

Mobilny.

W tym przypadku chodzi o uatrakcyjnienie produktów, dzięki czemu można je szybciej sprzedać. Kierownik sklepu musi wyjść poza samo układanie towaru na półkach. Poprzez badania klientów musi badać ich preferencje i gusta.

Jakościowy.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, musisz stworzyć plan, który będzie skuteczny, a także konkretny, aby to osiągnąć. Albo jeśli chcesz skierować sprzedaż swoich produktów do tych, którzy kupują, ponieważ biorą pod uwagę reputację marki, cenę, a nawet sposób dostarczenia przedmiotów przy zakupie, to musisz opracować strategię, która dotrze z przekazem bezpośrednio do nich.

Jeśli natomiast chcesz dotrzeć do klienta, który kupuje wszystko na raz, pomocna jest metoda, która zachęca do dokonania zakupów pod wpływem chwili.

Podsumowanie.

Z pewnością wiedza o tym, czym jest merchandising i jak może pomóc w strategii sprzedaży, jest atutem na Twoją korzyść, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i umieścić Cię ponad bezpośrednimi konkurentami. Nie ulega wątpliwości, że przynajmniej dzięki temu staniesz się inną marką i wyróżnisz się na tle innych, co widać na powyższych przykładach.

You May Also Like